fredag den 5. maj 2017

The Fashion Industry Has Finally Heard My Prayers - Daydreaming

Iris Apfel from the movie 'Iris'
I like to describe my style as colourful and feminine. For some reason then 'colourful' isn't a that usual term in the blogging industry. It has actually been surprisingly hard for me to find inspiration in other peoples style, and not that there doesn't exist a lot of great fashion bloggers out there with a brave style, but I'm surprised by how the style of a lot of top bloggers is very similar.
One of my biggest idols when it comes to fashion is the adorable Iris Apfel. Her style and career is astonishing and admirable and when watching the documentary about her called 'Iris' I felt so inspired by her way of seeing fashion. One thing she said really stuck with me:


"When I walk down the streets and all I see is black, I don't see fashion, I see uniforms." - Iris Apfel.

With my blog and what I do with my style I do take a risky chance trying to success with this, but I'm starting to see a change, and I adore it. 
A few months ago I started seeing some of the first bloggers talking about trying to be more brave with their style. I'm not sure if the whole blogging industry just made the same new year resolutions or the fashion industry is the bigger influence in this. And I thank the fashion industry.
Like I talked about in my trend book then the designers are beginning to play more around with different colours in different variations. Especially pink and yellow I've seen a lot of, and when top brands like Gucci and Dolce & Gabbana are trying out new things and new designs (and are getting breakthroughs with it) other brands listen.
Only a few weeks ago I saw Lily Pebbles, a blogger I've adored for quite a while now publish a video talking about finding a personal style and I've just loved her even more after that. It's hard to break out of your comfort zone, but when bloggers and youtubers finally take on this challenge I know there is a general change coming through. I don't think I've ever been this excited about a fashion season like I am with the following. 

* * *

Jeg foretrækker at beskrive min stil som farverig og feminin. Af en eller anden grund er 'farverig' ikke en så normal term i blogging industrien. Det har faktisk været overraskende svært for mig at finde inspiration i andre menneskers stil, og ikke at der ikke findes mange gode mode bloggere derude med en modig stil, men jeg er overrasket over hvordan stilen mellem mange topbloggere er meget ens.
En af mine største idoler når det kommer til mode, er den henrivende Iris Apfel. Hendes stil og karriere er forbløffende og beundringsværdig, og da jeg så dokumentaren om hende kaldet 'Iris', følte jeg må så inspireret af hendes måde at se mode på. En ting hun sagde blev virkelig hos mig;

"Når jeg går gennem gaderne og jeg kun ser sort, ser jeg ikke mode, jeg ser uniformer." - Iris Apfel

Med min blog og hvad jeg laver, tager jeg en chance når jeg prøver at få succes, men jeg begynder at se en forandring og jeg elsker det.
For et par måneder siden begyndte jeg at se nogle af de første bloggere snakke om at prøve at blive mere modig med deres stil. Jeg er ikke sikker på om hele blogging industrien bare har lavet det samme nytårsfortsæt, eller det er mode industrien som er den større indflydelse. Jeg takker mode industrien.
Som jeg snakkede om i min trend bog så begynder designerne at lege mere med forskellige farver i forskellige variationer. Specielt pink og gul har jeg set meget af, og når store mærker som Gucci og Dolce & Gabbana prøver nye ting og nye designs (og vinder frem på det) så lytter andre mærker efter.
For kun et par uger siden så jeg Lily Pebbles, en blogger som jeg har elsket et godt stykke tid nu, delte et opslag hvor hun snakkede om at finde en personlig stil, og jeg har elsket hende endnu mere derefter. Det er svært at bryde ud af ens comfort zone, men når bloggere og youtubere endelig tager udfordringen på sig, så ved jeg at der kommer en generel forandring. Jeg tror aldrig, jeg har været så spændt på en mode sæson, som jeg er på den følgende. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar