fredag den 12. maj 2017

Healthy Snacks For Fast Energy | Sunde Snacks Til Hurtig Energi

Hello loves! Every week I plan out way too many workouts to do but when the day comes around I'm not always in the mood to do a workout. Usually I manage to force myself to the gym, the workout might not be that tough after a long day, but I'm doing it! What mostly gives me the energy and strength to get out of bed and do a workout is eating something energy-filled. 
Even though I've listed a lot of energy-packed snacks down below then the best way to contain a sustainable energy-level is by eating a healthy diet and keep your body moving. 


Hej sødeste! Hver uge planlægger jeg alt for mange træninger der skal gøres, men når dagen kommer er jeg ikke altid i humør til at få trænet. Normalt formår jeg at tvinge mig selv ned i træningscenteret, træningen er måske ikke så hård efter en lang dag, men jeg gør det! Hvad der som oftest giver mig energi og styrke til at komme ud af sengen og få trænet er at spise noget energirigt.
Selvom jeg har lavet en liste over en masse energirige snacks nedenunder, så er den bedste måde at formå et holdbart energi-niveau er ved at spise en sund kost og holde kroppen igang. 


Nuts and seeds
I love to pack a little bag or bucket with a few different nuts, maybe a few almonds, peanuts and raisins. It's a delicious, healthy and filling snack that for sure will fill your body with healthy fats which is great if you want an energy-boost that will keep you filled for a much longer time. Almonds especially has a high magnesium content that also helps produce energy.

Fruits with nutbutter
It's easy and delicious to bring along or eat at home. Eating fruits with nutbutter will provide you with protein for long lasting energy. The sweetness of fruits will keep you full and energized for much longer than any kind of sugary snack and is great when you need a smaller energy boost. 


Nødder og frø
Jeg elsker at pakke en lille pose eller bøtte med et par forskellige nødder, måske et par mandler, peanuts og rosiner. Det er en lækker, sund og mættende snack som med sikkerhed vil fylde din krop med sundt fedt, hvilket er godt hvis du vil have et energi boost, som vil holde dig mæt meget længere. Mandler specielt har et højt indhold af magnesium som også hjælper med at producere energi.

Frugter med nøddesmør
Det er nemt og lækkert at tage med eller at spise hjemme. At spise frisk frugt med nøddesmør vil fylde dig med protein til en længerevarende energi. Sødheden i frugt vil holde dig mæt og energifyldt for meget længere end nogen former for sukker-snack, og er godt hvis du har brug for et mindre energi boost.

Picture From Here
Healthy oat and banana cookies
I won't take credit for this lovely recipe since it's a recipe I found on Cathrines blog called Cathrineyoga.dk. When I saw this recipe I new that I instantly had to make some myself cause it seemed too good to be true that cookies can be that simple and that delicious.

Ingredients:
2 overripe bananas
75g oats
I also added 1 ts of chiaseeds and 40g of cocunut, but you can add almost anything you want for extra taste.

How:
Blend all the ingredients together.
Shape the dough as cookies on a baking tray.
Bake in a preheated 180 degrees Celsius hot air furnace for 10 minutes then turn the cookies and bake for 5 more minutes.

* * *

Sunde havregryns og banan småkager
Jeg vil ikke tage æren for denne skønne opskrift, eftersom det er en opskrift jeg fandt på Cathrines blog kaldet Cathrineyoga.dk. Da jeg så denne opskrift vidste jeg med det samme at den skulle jeg lave, da det virkede for godt til at være sandt, at cookies kan være så simple og så lækre.

Ingredienser:
2 overmodne bananer
75g havregryn
Jeg tilføjede også 1 tsk chiafrø og 40g af kokos, men du kan tilføje næsten alt du ønsker for ekstra smag.

Hvordan:
Blend alle ingredienserne sammen.
Form dejen som cookies på en bageplade.
Bag i en forvarmet varmluftsovn 180 grader Celsius i 10 minutter, derefter vend småkagerne og bag i 5 minutter mere.


Banana
Bananas contains a lot of natural sugars that gives you an amazing energy boost and one of the best parts about bananas are that they're easy to bring along and easy to eat on it's own or together with anything desired. 


Banan
Bananer indeholder en masse naturligt sukker som giver dig et fantastisk energi boost, og en af de bedste ting ved bananer er at de er nemme at tage med, og nemme at spise i sig selv eller sammen med hvad der er ønsket.


(Blue)berries
Berries and especially blue berries contain a high level of fibers that provides your body with a great amount of energy. Berries are great especially if you need some energy for a tired mind after a long working/school-day. 

Beans (edamame beans)
Talking about beans then edamame beans is one of the most energy-packed beans you can eat. They're delicious and the high content of protein, magnesium and iron helps the oxygen transport to the cells which gives you energy. 


(Blå)bær
Bær og specielt blå bær indholder et højt niveau af fibre som fylder din krop med en masse energi. Bær er især gode hvis du har brug for noget energi til et træt hoved efter en lang arbejds/skole-dag.

Bønner (edamamebønner)
Når man snakker om bønner er det specielt edamamebønner som er den mest energirige bønne du kan spise. De er lækre og det høje indhold af protien, magnesium og jern hjælper oxygenen blive transporteret til cellerne, hvilket giver dig energi.


Oats
If you need an energy-boost in the morning eating oats will really help you feel full but also pack your body with a lot of good fibers that gives you energy. I've eaten oats for breakfast almost everyday since a early age, now I variate what I eat a bit more, but I still love oatmeal porridge with fruits in the morning.


Havregryn
Hvis du har behov for et energi boost om morgenen, så det at spise havregryn vil hjælpe dig med at føle dig mæt, men også pakke din krop med en masse gode fibre som giver dig energi. Jeg har spist havregryn til morgenmad næsten hver dag siden en tidlig alder, nu varierer jeg hvad jeg spiser lidt mere, men jeg elsker stadig havregrød med frugter om morgenen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar